18 sierpnia, 2013

Aleksandra Antas


Z Olą współpracuje czwarty raz i jedno jest pewne - z każdą następną serią efekty są lepsze od poprzednich. Są osoby z którymi po prosu lubię współpracować. Im dłużej się razem przebywa, tym lepiej można się zgrać, wyczuć wzajemnie, co oczywiście wpływa na jakość kadrów.
Ola napisała do mnie z pomysłem stworzenia czegoś w nieco innym dla mnie klimacie, dla Oli natomiast - ostry, wyrazisty, mocny klimat, to wręcz coś, co ją odznacza, w czym czuje się i wygląda najlepiej. Nie ma co ukrywać,że ja z takimi kadrami miałam do czynienia ponad 2 lata temu, gdy wykonywałam swoje pierwsze zlecenie dla grupy Angels-sorrow ( mowa o tym ujęciu ). Większość moich zdjęć, to głównie delikatne światło, zwiewne, kobiece stylizacje i subtelne portrety. Nic więc dziwnego, że przed tymi zdjęciami stress był ogromny! Bałam się kiczowatych kadrów i nietrafionych ujęć.

Kilka godzin przed zdjęciami dowiedziałam się, że do zrealizowania będą tak na dobrą sprawę, dwa zupełnie inne projekty. Pierwszy w stylu bardziej folklorystycznym. Chodziło o kilka sielankowych fotografii, o bardziej regionalne widoki, stąd taka a nie inna stylizacja oraz miejsce.
Pierwsze i drugie zdjęcie wykonałam obiektywem szerokokątnym. Pierwsza moja próba użycia takiego obiektywu, który wg mnie spisał się idealnie. Nie stosuje się jednak zbyt często tego typu obiektywów w fotografii portretowej, chociaż znajdują swoje zastosowanie i w tej dziedzinie. Ja użyłam go, by przeforsować do kadru również otoczenie modelki. Jednak należy pamiętać o tym, że szeroki kąt deformuje obraz stopniowo w kierunku do krawędzi, a więc modelkę, czy inny główny obiekt zdjęcia, należy umieszczać na środku.
Najważniejszym punktem współpracy była oczywiście druga seria, z której ogromnie się cieszę, bo została przez Was miło przyjęta. Dziękuję!












11 komentarzy:

  1. piękne zdjęcia:) masz talent:) dodałam Cię do oberwowanych ,ale bardzo by mi było miło gdybyś mnie odwiedziła w wolnej chwili. Pozdrawiam:) http://myloovelyfun.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystkie kozackie ale pierwsze dwa zdjęcia gniotą wszystko!! mistrzowskie!! pozdro, Macek!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne kolorki i kadry :D
    obserwujemy ? http://hipertrofiaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. sliczna sesja! <3
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia. Tylko na 5-tym taki jakiś garb wyszedł, Ola za mocno do przodu głowę dała chyba. Tak dziwnie to wyglada.

    OdpowiedzUsuń
  6. 6 zdjęcie szczególnie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne zdjęcia - magia! :)

    OdpowiedzUsuń